Entrevistes, Portada

Faureros per el món: Belen Laguna Lahuerta

Belen-Porta-OK Belen va nàixer l’any 1987, va créixer entre Benifairó i Faura. Va acabar la carrera de Treball Social, i és músic, amb l’instrument musical del saxo, en la Societat Joventut Musical de Faura.En els seus últims anys de carrera estava compaginant els seus estudis i treballant en l’escola de música Joan Garcés Queralt. Va acabar la carrera, es va veure sense treball i sense perspectives de trobar-ho i és quan va enviar alguns currículums per l’estranger, i per nadal del 2013 li va cridar una família de França, allí se’n va anar i allí està. Els de la Vall de Segó ens hem quedat despagats i els francesos, sobre tots els jóvens, han obert els ulls.En estes poques lletres Belen ens intentarà comptar on està, què està fent a França i com veu el seu futur.

Sóc la “Fille Au Pair” de la familia Fritz. Ací, en la meua regió i en França en general es típic que les families ben acomodades busquen una Au Pair per a fer cura dels seus xiquets, ja que els seus treballs impedeixen que ells mateixon es puguen fer càrreg dels seus fills. He escoltat moltes històries de altres Au pairs bones i no tan bones, però tinc que dir, que per sort, la meua es de les boníssimes.

A Espanya, per desgràcia seguim amb la debastadora crisi i jo sóc una jove més, com molts altres, que ha emigrat a un altre pais per buscar-se la vida i per buscar un treball, amb la sort que l’ha trobat.
Com deia abans, la meua familia es composa per Claudie, Sebastian i Thibault, el xiquet de 5 anyets al que cuide. La mare es óptica i el pare es comercial i jo em faig càrreg de Thibault perque ells treballen moltes hores. Abans d’anar a França, tinc que reconéixer que tenia molta por perque anava a un pais, on mai habia estat, no coneixia la llengua ni les costums i a més a més no sabia el que m’anava a trobar. Quan vaig arribar les primeres impresions per part de la familia, varen ser fantàstiques, ja que ells des de fa uns anys ja tenen experiència amb altres Filles Au Pairs i aixó es molt positiu per a mi perque saben com tractar a les noves. Des del primer moment, quan vaig arribar em varem fer com una més de la familia, ja que sempre em faciliten les coses per a que la meua estància siga la més cómoda posible i a més sempre tenen algun detall.

Respecte al poble, no es molt gran, però té un paisaje meravellós. Hi ha poca juventud i les costums són diferentes i per aixó al principi em va costar adaptar-me. Per un altra banda, el xiquet, Thibault, sense donar-se conter m’esta ensenyant la llengua, a tindre més paciència, a valorar més les coses, a recordar que la infància tindria que durar més i sobretot a voler a un xiquet que quasi no conec. Jo támbe li estic ensenyant l’espanyol i es increible com ho absorbix tot. Desitje que aquestes impresions no canvien, però si ho fan espere que siguen millor.

Quant al meu futur, encara no el tinc massa clar, evidentment m’agraria tornar a Espanya i amb treball, pero hui per hui pense que la situació en la peninsul·la tardará un temps, prou llarg per desgràcia, en millorar. Es molt trist que per obligació, jo i molts com jo tingam que emigrar i en conseqüencia abandonar, deixar i sacrificar moltisimes coses que apreciem, per treballar en qualsevol treball, sense menysprear cap, buscant un futur digne, a penes incert per a nosaltres; pensant inclús si aquells anys de universitat varem servir de algo.
Les meues expectatives de futur són estar on hi ha treball i ara mateix es a França, aixina es que mentre el meu treball dure em quedaré aci.

A continuació presente unes quantes imatges d’on estic

Belen con Cluidie y Thibault -OK

Ací estic creuant el riu amb Claudie i Thibault

Belen con Sebastian i Thibault-OK

Ací estic en el llac d’Annecy amb Sebastian i Thibault

 

Familia Claudie, Sebastian i Thibault-OK

La familia Fritz

França esta dividida en 27 regions (províncies) i cada regió té els seus corresponents departaments (comunitats autònomes) en total hi ha 100 en tota França. La meua regió és Ródano-Alpes (al costat de Suïssa) i el meu departament Alta Savoia. Jo visc en Doussard, un poble d’uns 2.500 habitants. Doussard esta situat a uns 20 km del districte d’Annecy i a uns 76 km de Mont Blanc.

 

Belen-8

Canal que passa pel poble

 

Canal poble Doussard-Belen-6-OK

Canal que passa pel poble

 

Conservatorio

Conservatori

Belen-9

Conservatori

 

El llac d’Annecy (Lac d’Annecy). Esta rodejat per muntanyes i té una superfície total de 2,800 hectàrees, té una longitud de 14,600 km. Es dividix en dos parts, el gran llac en el nord de 3,200 m. d’amplària i el xicotet llac en el sud amb una amplària de 1,700 m. i la seua profunditat és d’uns 80 m. Esta considerat com un dels llacs més nets d’Europa.

Lago Annecy - visto desde la ciudad Annecy-Belen-3-OK

Llac d’Annecy vist des de la ciutat d’Annecy

 

Belen-2

Llac d’Annecy

Belen-4

Llac d’Annecy

Enrique Rey / AAVVFaura

Comentarios

Aún no hay comentarios.

Deixa un comentari

Estadístiques del blog

  • 156,395 visites

Introduïx el teu correu i rebras noves publicacions.

Únete a otros 213 seguidores

Radio-AAVV

Formulari per a una queixa, consulta o suggeriment

Bustia
Queixes
Album Fotos
Entrevistes
Cultura
Historia
Medi Ambient
Agricultura
Gastronomia
Consum

 Centre-Salut-Faura
Farmacia
Renfe
Cine
Oratge-Faura
Horoscopo
plantas
