Portada, Societat

El niño Jesús de Faura, necessita una rampa?

Rampa-2

Porta de la rampa, en el mes de setembre, com tot l’any

Enrique Rey

Enrique Rey

En el mes de setembre, vaig ser al Centre de Salut. Vaig veure a la senyora María, veïna ja major, recolzant-se amb un gallato. Me vaig alegrar de veure-la, ja feia temps que no la veia, no sabia de les seues condicions físiques en tan males condicions.

Com està María? Quant de temps sense veure-la!, què li passa? que la veig amb gallato! -Fa quasi un any que vaig caure un bac, quasi no puc caminar! Té dolors? -Sí, em dol la cama i la cadera. Que ha vingut al metge? -Sí. Ha baixat caminant? -No, m’ha baixat la meua filla i ara, l’estic esperant. Per què no l’espera en el Centre Mèdic, ahí sentaeta en la fresqueta de l’aire acondicionat? -Si, això faré, la qual cosa passa és que ja feia temps que no veia el safareig i em venia de gust veure-ho i recordar els meus temps de jove. I què li sembla? -Doncs malament! no he pogut entrar, ho he vist des del carrer, entre les reixes. Què la porta no està oberta? -Si, però hi ha escalons per a entrar i tinc por de caure. Si hi ha una rampa! -No, no hi ha rampa, hi ha escalons. Vaig ser a veure-ho i, efectivament, la porta oberta era la dels escalons, la que té rampa està tancada amb clau.

A açò se li pot dir “posar barreres arquitectòniques on no les hi ha”.

Rampa-1

La porta de la rampa, en les festes de Nadal 2015, en plena exposició

Enguany, en el safareig, el Betlem no està, hi havia una exposició, sempre interessant qualsevol activitat cultural. El més curiós és que la porta de la rampa s’hi hauria quan es muntava el Betlem, la resta de l’any tancada. Ara per a l’exposició, també tancada. Tot l’any estarà tancada, com fins ara. Podria ser que la rampa es va fer per al niño Jesús? Espere que no tornen a coincidir unes eleccions per nadal, al meins la podrem utilitzar per estes festes.

Els que tenim problemes físics, uns més que uns altres, sabem on estan les barreres arquitectòniques. Hem de recordar-ho, s’obliden prompte. Hi ha una dita que diu “Cadascun es rasca on li pica”. Creeu que en els serveis socials i locals públics hauria de ser així?.

Comentarios

Aún no hay comentarios.

Deixa un comentari

Estadístiques del blog

  • 156,293 visites

Introduïx el teu correu i rebras noves publicacions.

Únete a otros 213 seguidores

Radio-AAVV

Formulari per a una queixa, consulta o suggeriment

Bustia
Queixes
Album Fotos
Entrevistes
Cultura
Historia
Medi Ambient
Agricultura
Gastronomia
Consum

 Centre-Salut-Faura
Farmacia
Renfe
Cine
Oratge-Faura
Horoscopo
plantas
